Öl- och whiskymässa

I går var jag, John, Ida och Chrille på Öl- och Whiskymässan här i Göteborg. Vilken dag! Otroligt trevligt, roligt, lärorikt och gott.
 
Förutom att gå runt och smaka inne på mässområdet gick vi en grundkurs om öl och ölprovning, vilket var ett välkommet avbrott i trängseln med allt folk annars. Det var helt knökat med folk vilket gjorde att det inte gick allt för snabbt att ta sig mellan de olika montrarna, men det gjorde egentligen ingenting eftersom en go och trevlig stämning plus ett gott öl i näven i jakt på nya smaker inte kan få mig (med många andra) på annat än ett gott humör : )
 
Vad har jag med mig från gårdagen då? Förutom en härlig upplevelse, att det verkligen är en djungel detta med öl alltså. Samt att mitt ölintresse har stigit ytterligare några grader nu och jag ser fram emot att få lära mer om och smaka mer av denna dryck!
 
Min första (mer seriösa) ölprovning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0