Bland lösa skruvar och hemma-fix

Detta med att skruva ihop nedskruvade möbler, och hitta alla skruvar till ... är ibland lika svårt som man tänkt sig från början. Trots att jag i de flesta fallen duktigt nog brukar lägga de tillhörda skruvarna till respektive möbel i en påse och tejpa fast på någon del av möbeln. Denna gången fattades skruv till en garderob. Men nu ska inte jag ta åt mig äran för själva ihopskruvandet, för det fixade John medan jag fixade med annat. : ) <3
 
Tyvärr är det inte bara garderoben som saknar skruvar, utan jag ockå, verkar det som. Jag blandar ihop, virrar bort och glömmer bort. Kan jag beställa skruvar till mig själv från IKEA också, tro?
Lösa skruvar
 
Att flytta i lördags gick helt ok. I går, söndag, plockade John och jag både inne i huset och i trädgården på framsidan. Medan jag räffsade och rensade bland växtligheten kollade John till vindskivorna på taket och rensade förrådet.
 
Trädgårdsfix
 
Inne hängde vi upp hattar, plockade ur flyttkartonger och grejade ...
Hattarna på plats
 
En fönsterbräda
 
Mina fina böcker <3
 
Min pysselhörna börjar ta form! : )
 
Efter allt fixande tyckte vi att vi var värda ett glas vin och tacos på altanen, i solen, precis innan den försvann från framsidan för dagen. Gott. Härligt. Mysigt.
Goda tacosen!
 
Eftersom jag hela tiden trott att jag börjar kl 13:00 idag (egentligen 9:00), och fick reda på att så icke var fallet för sent, kommer jag (mycket) försent till lektionen trots att klockan inte ens är 8:30 än. Falköping-Göteborg, ingen sträcka man tar sig på en pissekvart.
 
Ibland önskar jag att jag kunde teleportera mig. Eller hitta de där skruvarna som verkar saknas.

Kommentarer
Postat av: L-M

Hej
Har försökt att ringa dig.
När du ser detta kan du ringa mig då.
Kram
L-M

2013-04-22 @ 19:15:25
Postat av: Liselotte

Har du blivit Falköpingsbo? :-)

Svar: Halvt. Jag flyttar och ska bo i Tynnered hos syrran över sommaren, sedan blir det nog Falköping, har redan hälften av mina saker där : )
Isabell

2013-04-22 @ 20:09:25
URL: http://www.fotoliselotte.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0