En glad dag!

Vid 06 vaknade jag. Hade lite svårt att stiga upp, men därifrån blev allt bara bättre! En glad dag helt enkelt. Första dagen på länge som jag inte haft så ont att jag inte kunnat vara glad mer än korta stunder, om ens alls, men nu har jag varit glad hela dagen! : ) Jag äääälskar de här dagarna när jag kan känna mig som vanliga Isabell, inte sjuka Isabell.
 
Idag på LIAn fick jag vara med på några lung-undersökningar. Jag sitter ju och skriver om de där testerna och resultaten, men visste inte förrän idag hur de gick till, och vilket arbete som ligger bakom dedär siffrorna som jag snabbt petar in i journalerna. Det är så roligt att se vad det är man egentligen skriver om. Ju mer förståelse man har bakom det man skriver, desto roligare blir det. Nu kanske det låter som att vårdadministratörer bara sitter och skriver, men det vill jag understryka att fallet verkligen inte är!
 
Hittills har jag till exempel läst:
Anatomi, fysiologi och sjukdomslära
IT- administrativt verktyg
Ekonomi och diagnosklassificering
Medicinsk Engelska
Hälso- och sjukvårdsadministration
Medicinsk terminologi (latin mm)
Kommunikation
Arbetspsykologi
Medicinsk dokumentation
 
Det kanske inte säger så förbannat mycket vad det innehåller egentligen, men det är i alla fall mycket mer man kan göra med den grunden än att "bara" skriva. Om man vill. Arbetsuppgifterna varierar ordentligt beroende på både arbetsplats och vad man är villig att lära/ta till sig för uppgifter på plats.
Det ska bli spännande att se vart just jag hamnar någon stans efter examen i maj 2013 ... : ) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0