Det dåliga samvetet ligger alltid och gnager....

"Hej! du har ringt Isabells mobil. Jag svarar bara om jag känner för det men har telefontider på måndagar, torsdagar och söndagar mellan klockan 16-18 då Ni säkert kan nå mig om det inte är upptaget. Om ni har ett brådskande ärende, skicka ett sms, tala in ett telefonsvar efter pipet, eller maila mig på [email protected] så hör jag av mig tillbaka så snart jag kan. Sköt om Dig! *Piiiiiip* "

Faaaaaen vad gött det vore att göra så. Varför ska man behöva avara nåbar hela tiden? Jag vill inte!!! Jag vill vara nära de jag tycker om, så nära att telefonen inte behövs så ofta. Och sen bara glömma att jag kan bli nådd dynget runt för allt och alla. Att man har någon slags skylldighet att vara nåbar för att man har en telefon med sig överallt. Det ger mig dåligt samvete när jag inte har koll eller ringer upp missade samtal på en gång. Och det är inte så att jag inte vill ha kontakt med mina älskade vänner och min älskade familj, men.... Jag är ingen telefonmänniska..... punkt.

Men jag tycker om att skicka vykort och brev... vi som gör det verkar vara ett utdöende släkte. Jag skriver hellre än pratar, för det mesta. Men visst, i vissa situationer och när jag är på vissa humör kan jag porata som bara den! Men inte alltid, inte hela tiden, och inte när andra vill att jag ska vara på dessa pratglada humör fastän jag inte är det.

Dock vill jag så klart att de jag vill få tag på snabbt ska svara i sin mobiltelefon när jag ringer. Så klart. Samhället har blivit sådant. Vi lever som att alla har (och alla har?!!) mobil. Masn planerar inte in i detalj vart man ska träffas och väntar inte så länge om någon är sen, utan man ringer och hör "vart är du nu, jag går in på systemet så länge så kan väl du komma dit". Typ.

Nä, jag skulle kunna babbla på om detta länge men nääää.... ska nog fundera lite till för mig själv bara och se vad jag kommer fram till. 


Hade en hjärtformad ram som jag satte upp på WC-dörren. Ritade lite på fri hand och detta blev resultatet, väldigt WC-aktigt?! : )

"Like a bad girl should" kommer från min favoritlåt med bandet The Cramps.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0