Lite över tusen saker...?

Jag har lite över 1000 saker att göra idag, men bestämmer mig i alla fall för att göra ett blogg-inlägg innan resan upp till Norrland, ja fakitkst. Gästrikland ligger i Norrland, men inte Dalarna som många tror. Men förhoppningsvis blir det en tripp till Dalarna också innan Gabe babe kommer och hämtar mig med bil för vidare färd mot Östersund i mellandagarna.

En liten olyckshändelse. Skulle ta lite, lite på håret med saxen igår kväll, men de blev något fel och allt sluta med... en lugg. Ja, inte mycket att göra åt. Fast de lär nog bli lite putsande på den framöver. Här är den, tadaaa!


Tog tyo 10 kort som blev as-tråkiga. Så jag bestämde mig för om jag nu ska ta ego-bilder så kan jag gå fjortis all the way, nästan! ; ) Så, varför 4 bilder? För jag är ego(n).

Lördagen som var, var helt FANTASTISK! Först umgicks ja med L-M, sen tog vi vagnen (läs vagnar!!!) till Vår fina vän Heidi för en överraskningsfest som hennes pojkvän ordnat. Himla roligt med härliga människor. Jag drog rätt tidigt för en julfest för ca 250 pers som jag hade anmält mig till. Jag mötte upp Linnea och två goa tjejer. På med raggsockor och en öl i näven så var det bara att mysa! Bandet Räfven spelade, och Glesbygden som är från Norrland. På riktigt. Grymt bra musik, grymt bra stämning. En helnojd Isabell gick runt med ett smile på läpparna, och det hela toppades av små peakar av ren gjäldje när banden kom igång. De som inte vet vilka Räfven är kan söka på dem (för jag vet tyvärr itne hur man länkar... ska kolla upp det.) Nästan ett måste!

Nu håller vi på med hållbar utveckling i skolan. Igår var jag på en bra föreläsning, idag på ekocentrum. Vilket också var riktigt intressant. Det lite kniviga är att det som sägs ibland är motsägelsefullt, förstås, eftersom många har olika åsikter och sätt att se på saker och ting, så får man samla så mycket faktsa som möjligt och göra sig en egen uppfattning.Mycket intressant i vilket fall som helst! Det är detta min andra, nuvarande, tenta ska handla om. Så delar av mitt jullov ska gå till denna. Hos pappa kommer jag nog få tid till detta. 

Men innan jag åker i morgon blir det redovisning av min basgrupps projektarbete, samt att titta på de basgruppernas arbeten. Spännande som attan!

Ett måste: Pain of salvation. Deras nya album är.... bra. Riktigt bra. (finns på spotify) Jag har mina favoriter men de är nog bäst att lyssna sig till dem själv. Texterna är klockrena. Daniel Gildenlöw är ett geni, som vanligt. Jag vill mer än gärna se dem nu igen, men tyvärr seplar de inte i Sverige. En spelning i Tyskland. Kanske värt att åka på? Ska kolla upp det närmare i alla fall.


Nu ska jag fortsätta att springa runt som en galning här hemma innan jag tar vagenen till L-M.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är ju jättefin i lugg!!! Tycker det blev superbra! Du ska inte alls ångra dig tycker jag :)

Hoppas du får det jättemysigt i jul och nyår. Och en bra födelsedag förstås :) Räkna med ett samtal från mig på nyår :D

Hälsa familjen!

Puss och kram

2010-12-22 @ 18:26:37
URL: http://lillasysterdyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0