Inte helt frivilligt

Här sitter jag vid datorn med en kopp varmt vatten, tangentbord och en datorskärm framför mig. Inte helt frivilligt får jag säga.
 
Ungefär varannan natt jag sover här i Falköping väcker Harriet mig mellan kl 03 och 06 någon gång genom att kliva på magen, kurra och boxa sitt huvud i mitt ansikte. Ibland nöjer hon sig med detta, men ibland tar hon till sitt extra vapen i form av jamandet tills att jag går upp och ger henne mat. Om jag låter det gå så långt. (Harriet är en katt för er som inte vet eller förstått det än ;).) Jag kan säga att även om jag försöker så lyckas jag nästan aldrig med konststycket att somna om. Nu har jag varit vaken sedan strax innan 05, men hade tänkt att sova till 08 i alla fall. Planerna blir sällan som man tänkt sig.
 
Nu har jag laddat ner lite spännande radioprogram från sr.se, ska nog sätta mig vid symaskinen ett tag och lyssa på något av dem. Kanske "går det att undvika cancer", "sjukt hjälpsam" eller "hitta motivationen"? Programserien "Kropp och själ" har haft mycket intressant att lyssna på enligt mig. Klicka här om ni vill kika på vad de har att erbjuda för tillfället.
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej, vad stark av dig att du skriver och delar med dig om hur det är att leva med fibro. Jag har själv det sedan ett antal år tillbaka så jag förstår hur det är även om man upplever smärta på olika sätt. Jag har precis startat en egen blogg där jag kommer att skriva en del om hur min vardag ser ut.
/Mvh Madde

2014-08-10 @ 12:01:25
URL: http://maddelita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0