Life is music, music is my life

Lyssnar på musik för att hålla humöret uppe. Jag okar liksom inte med att tänka på att en dålig period kan vara på väg igen. Förra gången höll det i sig större delen av våren och sommaren 2012. Men att jag börjat haft små-ont och fler ryckningar cirka en vecka nu, och att jag vaknade med en värk from hell idag, behöver inte betyda att det ska hålla i sig överdrivet länge denna gången. Hopppas på en snabb övergång.
 
Så, idag har det blivit pluggande hemifrån varvat med musik. Och jäklar vad mycket bra musik det finns! Jag är -  som de flesta nu vet - lite av en allätare. Bara musiken får en att känna något. Sen sitter punken där i ryggraden på något vis. Om ni har tid tycker jag att ni ska lyssna på några av låtarna som jag lyssnat på idag:
 
"Bow your head" - Anna Ternheim (Vackraste på länge. Här kan ni lyssna.)
"I can´t seem to make you mine" - Ramones, här.
"Born to die" - Lana Del Ray Lyssna här.
"you got a problem without knowing it" -The baboon show, här.
"Pain" och "Rose of the devils garden"- Tiger Army, här.
"You´re gonna miss me" - 13th Floor Elevators, här.
"Jag är en lite gosse" - Pugh Rogerfeldt, Laleh. Här.
"Hold on" - Tom waits, här.
"håll höjd! - Lastkaj 14, här.
"To young" - The Adicts, här.
"Brotherhood" - Flatdoot 56 (Här är en låt man bara inte inte kan bli glad av!!)
"Pleas Mr Postman" -The Marvelettes, här.
 
Det får räcka för nu. Om ni tar er tid att lyssna hoppas jag att det är någonting som gillas i alla fall. Nu ska jag plugga och lyssna vidare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0