Liten uppdatgering

Nu är det bara en skoldag kvar innan praktiken som börjar på måndag och pågår fram till jul. Inför praktiken har jag mest känt mig orolig för hur det ska gå, hur ska jag orka med heldagar med koncentration så pass länge? Men jag har släppt det lite. Dels för att jag har pratat med den första handledaren jag ska ha och hon verkar toppenbra, min lärare vet om läget, och jag får liksom utgå därifrån. Jag ska göra mitt bästa så blir det nog bra! : )
 
Igår hade jag en kanondag med fixande hemma. Lite städa, lite tvätt, lite besök. Först kom Pillo förbi på kaffe och hämtande av en mössa jag stickat till honom. Senare kom Angelica och min syster förbi för film och tacos. Helmysigt!!
 
Så har jag äntligen blivit med gitarr. Eller, inte riktigt, men i kväll är jag officiellt ägare till en aukustisk gitarr. Nu gäller det bara att lära sig att spela på den också, vilket är lättare sagt än gjort. Jag tappar tyvärr intresset rätt snabbt när jag sitter hemma själv och tragglar. Det är roligare om man är flera! Kanske unnar mig en liten kurs framöver? Får se!
Kan tyvärr inte förminska bilden, så den får vara som den är helt enkelt 
 
Nu tänkte jag kolla på ett avsnitt av "Medium" innan jag tar mig till skolan för den sista lektionen för den här terminen. Efter det blir det ska jag på #mindful eating"-möte innan syrran hjälper mig att få hem mina sista saker som jag haft på vinden hos Gabriel. Det är verkligen på tiden! Att få plats med kartongerna i lägeneheten, det är ett helt annat problem. För tillfället har jag gjort lite plats mot en vägg där jag kan stapla kartongerna. Snyggt? Nej, men vad ska man göra? Blir nog bra tillslut i alla fall : )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0