Dagarna som går (rycker och värker)

Dagen har gått över förväntan må jag säga! Men nu är jag helt slut. Värken som tittagit i styrka de senaste dagarna är inte rolig , och muskelryckningarna som kommit och gått hela dagen är irriterande, men de gör inte ont i alla fall. Skulle kunna somna nu, men får vänta ett tag till för efter bloggandet ska jag plugga lite till innan det förhoppningsvis blir till att titta på "torka aldrig tårar utan handskar" på svt kl 21.
 
Inställning gör mycket. Jag jobbar på att inte fastna i negativa tankebanor och jag har faktiskt blivit bättre på att rycka upp mig själv och försöka igen, igen och igen. För det är det man måste göra. Försöka, och att inte ge upp. Även om det ibland känns helt fucking omöjligt med stora feta hinder i form av bland annat ätstörning, fibromyalgi och ångest. Men det ska gå. Det måste gå. Så är det bara.
 
Vid sidan om hindren finns en hel massa underbara saker och det är dem man får försöka se, skrapa fram bakom det svåra och fokusera på när det känns som svårast. Eller helst innan det känns som svårast för då kanske man inte ens behöver komma till det där svåraste. Eller?
 
Det gäller att hitta en strategi som passar för en själv. Men det som gäller för de flesta, om inte för alla, är att man måste ha någon slags hjälp utifrån. Om inte profissionell på något vis så av familj och vänner. Och familj och vänner, det är jag lyckligt lottad och priviligierad (?!!) med att ha. <3
 
Tänk om jag kunde få vara där igen, om bara för en stund
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

Ceep on going <3

vi mår lite lika du o jag, därför får vi stötta varandra ^^

Svar: Ja det får vi fina du! <3
Isabell

2012-10-08 @ 20:35:35
URL: http://cahtrinea.blogg.se
Postat av: Mikaela

Fina du! Positiva tankar gör mycket gott! Du kan få låna "the secret" av mig, eller har du den? <3

Svar: Är det en bok? En film? Om du tror jag gillar den så lånar jag i vilket fall som helst gärna! <3 Vi måste få till loppiset också! : )
Isabell

2012-10-08 @ 20:45:36
Postat av: Camilla

KRAMAR till dig<3

Svar: Tack och KRAM själv! <3
Isabell

2012-10-08 @ 22:16:03
Postat av: Mikaela

En bok :) finns som film också. Fantastiskt bra bok och du vet nig vilken den är när du ser omslaget :) <3

Svar: Det gör jag nog, för jag känner igen titeln även om jag inte riktigt kommer på vad det är förnåt : )
Isabell

2012-10-09 @ 13:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0