Spontan meditation

Jag tänkte simma nu på morgonen innan LIA:n, men vaknade med igentäppt näsa och halsont. Inte perfet läge för simmning. Så jag kollade på nätet och hittade en blogg där en tjej skrev om meditation och jag blev inspirerad. Så jag mediterade nu i 20 minuter.
Än så länge känner jag att jag behöver ledda meditationer och för tillfället har jag bara en cd, hade gärna haft några att altinera mellan. Någon som har något bra förslag kanske? : )
Den andliga sidan av mig själv är ingenting jag har skrivit om här på bloggen innan. Inte mycket i alla fall. Vet inte om jag kommer att göra det heller, vi får se. Det kanske beror på hur stor plats det tar i mitt liv, vilket är olika för olika perioder känner jag. Men den är ALLTID med mig, och har varit så länge jag kan minnas.
Ibland önskar jag att jag utvecklade den sidan och mina gåvor mer. Vet faktiskt inte exakt varför jag inte tar tag i det. Möjligen är det så att det är enklare om man har människor omkring sig som är inne lite på samma spår, vilket jag inte haft på mycket länge nu. Vi får se här framöver. Nu har dock återigen lite mer inspiration än vanligt börjat flöda i mig, spännande som bara den!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej :)

Jag använder inte vägledd meditation, rösten stör mig från att kunna fokusera på det som dyker upp. Meditation är en träningssak, men om du vill utveckla din andliga förmåga är meditation något av det bästa du kan göra. Börja med att sitta 5 minuter i början. Nu när jag mediterar kan jag sitta i en timme, tiden flyger iväg :)

Kram

2012-05-15 @ 12:18:03
URL: http://alkemisten.blogg.se/
Postat av: L-M

Hej Gumman

Kan du ringa mig?

Kram

2012-05-15 @ 18:01:29
Postat av: Emma

Hej :)

Va kul! Det är precis så man gör vid meditation, som du gjorde. Ha inga förväntningar, bara vara i stillhet. Det är i mellanrummet mellan tankarna vi får svaren. Jag tror att det som kommer upp är meningen. Mina kraftdjur bara kom helt plötsligt. Men kan bero på att jag undrat mycket över mina kraftdjur en period innan. Sen fick jag svaret i meditation.

2012-05-15 @ 22:17:14
URL: http://alkemisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0