In for a treat(ment)

I skrivande stund befinner jag mig i Falköping. Efter praktiken igår tog jag tåget till John eftersom de är i full gång med en utvecklingsdag på min LIA-plats idag, och därmed hade de ingen handledare tillgänglig för mig denna fredag. Jag klagar inte, kan verkligen behöva vilan.

Även om vilan är behövlig så vill jag understryka att jag trivs kanonbra på min LIA-plats! Roligt att lära sig en massa nytt och få skjuta skarpt liksom. Det är inte samma sak att t. ex skriva journal i skolan och att göra det "på riktigt" för en riktig läkare, även om man gör det på samma vis. Svårt att förklara. Men jag skriver inte bara, det finns mycket att göra som vårdadministratör och jag har en bra handledare som handleder mig på ett ypperligt vis! : )

Jag har rejäl värk i kroppen idag, dock bara små ryckningar i små muskler som tur är. Ryckningarna är inte smärtsamma, knapt obehagliga, bara lite irriterande. Speciellt när det är frekventa ryckningar och kanske i flera muskler samtidigt under en längre tid. Inte roligt, kanske mest för att det käns som att det inte ska vara så. Att det är något som inte står rätt till.

Igår var jag på Gottfrieskliniken för mitt första möte med en läkare där. Förhoppningsvis kommer de fram till vad det kan röra sig om här framöver nu, de är ju specialicerade på sådana här symtom och problem. Det krävs dock några fler möten. Det är inte bara värk och ryckningar som är symtomen på de här sjukdomarna som det kan röra sig om, som synd är, därför kan det ta tid. Tänker dock inte ta upp alla symtom här, det skulle ta alldeles för lång tid...  Skönt att utredningen äntligen börjat i alla fall!

Nu ska jag titta på andra avsnittet av Dexter, säsong 1. Jag har bara sett säsong 6 innan, men tänkte att jag nu vill se allt från början. Am I in for a treat? I think so ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0