Tantalura?

Ja,jag känner mig som en tant ibland. Inte bara för att jag vilar så mycket jag bara kan i perioder för att jag hehöver det, inte bara för värken eller minnessvårigheterna som slår till med jämna mellanrum... utan också för att jag tycker om att sticka, tycker om 50-tals klänningar och säger ofta att "det var vättre förr" och skakar på huvudet när jag ser "dagens ungdomar". Då känner en annan dela av mig att det är dags att påminna mig själv om att jag faktiskt är någon slags ungdom jag också.
Vid de tillfällerna brukar jag ta fram punkaren och den lilla ungdomsrevoltören i mig ett litet slag. Eller revolt förresten? Tror itne det, det fanns redan i själen när jag kom till käns det som på något vis. En annan bit av min själ tror jag nog är budhist också (på grund av delar av människo/djursynen) och en annan en medeltida dam... en kock och en allkonstnär. Om man blandar lite av allt det där och lite till så blir det Isabell, men mest är jag nog en liten tant ; )
 
 
Efter en dusch och lite iordninggörande känner jag mig som en ny människa, eller rättare sagt lite mer som mig själv : ) 
Glad midsommar, igen! 

Kommentarer
Postat av: L-M

Hej Gumman
Glad midsommar på dig och vilken fin klänning.
Har du klippt håret?, fint.
Kramar

2012-06-23 @ 18:34:55
Postat av: Isabell

Tack! Inte klippt håret, bara tvättat och tuperat lite, vilket jag inte hade gjort sist vi sågs ; ) kramar!

2012-06-24 @ 16:53:58
URL: http://bellatrixofix.blogg.se
Postat av: L-M

Tänk vad en tvätt och kam kan göra.
Kram

2012-06-24 @ 19:28:46
Postat av: Linnea

Vackra du!!!

2012-07-07 @ 17:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0