Vad naturen har att bjuda!

Idag har vi plockat svamp, blek taggsvamp för att vara mer exakt. Jag hoppades på att få hitta några blodriskor att mumsa på, men icke. Inte för att blek taggsvamp är fy skam det heller... tror jag. Har aldrig smakat det förut (vad jag kommer ihåg). Men det luktar ljuvligt från köket just nu, svampen steks mirakulöst utan min hjälp. Pappa och Carola är bra de : )
Mysig skog. Där i skogskanten fann vi även vilda hallon som snabbt och lätt hittade
in i munnen ; )
Jag tycker att det är så mysigt att åka bil här uppe, och helt magiskt att titta ut mot de
fina/mysiga/storslagna vyerna.
Lite senare blev det jordgubbsplockning. 10 liter och ett par tre gubbar ner i magen.
Mumsigt värre!
 
Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0