Regnbåge

Rökt regnbåge kan vara jäkligt gott, tycker jag nu som lite mer vuxen. När jag var liten kom opa (morfar på tyska) med nyfiskade regnbågar som pappa rökte, lyx! Men då uppskattade jag det inte riktigt eftersom jag i stort sätt var vegetarian från 8 års ålder, och det var jag bestämd på.
 
Men det var inte det jag tänkte skriva om egentligen, utan jag ville skriva om att jag i morse såg en fin regnbåge på himlen när jag åkte tåg mellan Falköping och Göteborg. Det var länge sedan jag såg en så klar regnbåge faktiskt. Fint att titta på, och härligt dagdrömma lite till.
Ingen vidare vacker regnbåge, men jag kladdar hellre ihop något på några sekunder än att ha ännu ett inlägg utan bild. Blir alltid lite mer lättsamt med en bild, tycker jag! : )
 
Varit hos tandläkaren idag. Det är alltid lika skönt när man får beskedet om att tänderna mår bra. Mindre roligt när man får något annat besked dock... men den här gången kunde jag pusta ut. 1,5 år till nästa koll nu, bra de!
 
Jag har också hunnit med att umgås med syster några timmar. Brödbak, filmkollande och kortspelande var vad vi ägnade oss åt. Mysigt värre. Nu ska jag kolla på film  hade jag tänkt.
 
Sköt om er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0