Årets första äpplen, och lite till

I går anlände jag till Falköping tidigare än normalt på grund av att jag slutade skolan vid 12. Medan jag väntade på att John skulle komma hem från blästrande av bil vandrade jag i trädgården samt pluggade lite. Skönt med finväder nu när hösten börjar kännas!!
 
När John kom hem med bilen fick jag göra mitt bästa med att hjälpa honom få ner bilen i garaget igen, lättare sagt än gjort. En svängd nerförsbacke, buskar ivägen och en bil som inte går att köra samt en inte allt för stark Isabell är inte optimalt för detta, men vi klarade det!
Ännu en del av cheva 55:an avklarad. Duktiga John!
Idag har vi skördat äplen och lagat äppelpaj. Himla gott faktiskt!
 
Harriet var med ett tag innan hon ville gömma sig under bilen. Jag förstår inte riktigt hur katter klarar av dedär vinklarna på benen som de faktiskt verkar klara av. Tanken slog mig att jag kanske skulle testa själv om mina ben klarar av det (då jag faktiskt är rätt vig) men jag antar att det är bra att jag slog bort den tanken nästan innan jag tänkt den, framför allt innan jag testat den ...
Gräsklippning. Jag kan säga att jag inte känner mig så jäkla cool på den där maksinen.Trivs grymt mycket bättre med en vanlig hederlig gräsklippare som man liksom skjuter framför sig. Men John gör ett bra jobb med denna maskin! : )
Efter dagens äventyr tycker vi att det dags för öl och chilinötter. Möjligtvis någon grogg på det med eftersom vi endast har två öl hemma ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0