I sus och dus...

Gårdagskvällen (viket ord?!) gick i kreativitetens tecken. Det började i och för sig med tevespel, vilket jag inte spelat på säkert 10 år, och då inte så mycket av det. John utklassade mig totalt. Undrar om jag ska våga mig på det lite idag igen?

Efter spelandet så målade vi en varsin mugg, som nu står för torkning i 24 timmar innan vi kan bränna dem. (alltså, på låg värme i ugnen för att de ska hålla för maskindisk m.m.) Finfina grejer blev de! Men tyvärr ser det mest plottrigt ut när jag tar bilder på dem, de får helt enkelt ses in real life så att säga. Men en liten liten smygkik kan jag allt bju på.

" You gotta keep on rocking, give it what you got In the City, City of Satan"
-Turbonegro

Sen gick vi ner till garaget för att gegga lite med tidningspapper och tapetklister till tonerna från Flogging Molly. Det inspirerade mig till att göra en gris (?!) och John en bomb. Det blir spännande när vi sätter färg på det hela när det nu har torkat! : )

I veckan fick jag lära mig att Sus betyder gris på Latin

Nu ska jag sätta mig och plugga lite så John får dra sig lite innan frukost. Sen blir det la full rulle om jag känner mig själv rätt, för jag är på bra humör!



Kommentarer
Postat av: Emma H

Tack för fina orden om mina barn och mina foton! Våra kids är så klart sötast i världen, säger jag helt objektivt. ;) Jag brukar kika in hos dig lite då och då och det rycker alltid till lite i pysslarnerven.

2011-10-22 @ 23:02:49
URL: http://sitamoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0