Detta med boende alltså

För samma hyra som jag betalar nu för mitt lilla rum i Göteborg, kan jag få denna lägenheten i ett grymt mycket härligare område nära till stan, i Falun. Jag längtar så att det värker efter ett  mer eget och härligt boende. Också efter min bror och annan släkt uppöver i landet. Nu har det gått alldeles för jäkla lång tid sedan jag träffade dem.

Men helst av allt skulle jag vilja ha någonting liknande den bilden här nedan.

(Målade sådana "knappar" i våras, som jag sedan satte på en grillpinne. Det var tänkt att jag skulle använda dem i blommorna för dekoration, samt att visa vad som fanns i de då jordfyllda krukorma innan själva plantorna kom upp i ljuset. Tror ni det blev någon hus-planta?!)

Jag hade nästan glömt bort vilken hemtrivsel obryggt samt bryggt kaffe och dess doft sprider i hemmet. Enda sedan jag var liten har jag tyckt om det, och en period när jag var yngre och bodde hemma med mina föräldrar gick jag upp tidigare på helgerna och gjorde ordning kaffet bara för att få känna doften, och för att göra mamma och pappa glada förstås!! :D

Nu doftar det härligt av nyperkulerat kaffe här, så jag ska ta mig en kopp, göra ordning ett par ostmackor och kanske.. plugga lite? Jag önksar er alla en underbar söndag!

Kommentarer
Postat av: Gabe

Det där är det finaste du gjort tycker jag! :)

2011-10-25 @ 16:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0