Liten, liten uppdatering

Just nu är jag glad för att jag precis tagit reda på att jag inte behöver betala tillbaka någonting på sakatten, en lättnad! Jag får faktiskt tillbaka en liten, nätt, men välkommen summa! (Kanske förvandlas pengarna till en tågbiljett tur och retur till Dalarna till sommaren?! : ) )
Och där! fick jag lite perspektiv på saken. Gabriel började nyss skutta omkring i lägenheten och skrika ut hur mycket han fick tillbaka, vilket är ca 33x mer än mig. En kortvarig lycka för min egen del... eller? Jag vrider och vänder på det hela, och väljer att se på saken ur den vinkeln att det hande kunnat vara så att jag behövde betala tillbaka en massa pengar, men istället fick jag en liten slant. (För jaa ä int bitter) Lika bra att fortsätta vara gald, för min skull, och Gabriels! :D

Klockan är redan efter 17. Bara ca 3 timmar kvar, så ska jag varva ner sen för att sova innan nästa arbetsdag börjar igen. Laga mat, duscha, städa.... alla hemmasyslor....Sådant är livet, bara att vänja sig, igen! Rätt skont att göra ordentligt skäl för sin lön, för vi har faktiskt slitet på arbetet dessa två dagar, aknske till och med lite för mycket... Jag skulle så gärna ha ett eget ställe att städa med allt vad det innebär från runtiner till att bestämma hur städvagnen ska se ut och vilka redskap/städmaterial som behövs för att göra städningen så smidig som möjligt. Jag vill! Men vi får se. Just nu hoppar jag in där det behövs från dag till dag, påfrestande faktiskt. Inte bara städningen, utan att inte veta exakt hur det ska göras på just det stället, vad den som städar där egentligen använder för grejer, när det är ok att städa vart på vilka tider...  osv... och inte minst: att umgås med nya personer hela tiden! Kan vara skönt ibland, men inte alltid. Ja, tre timmar kvar, snackade jag ju om. Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska flylla de timmarna med. Jag vill göra någonting meningsfullt, men inte allt för ansträngande, där man inte använder fötterna, ryggen eller rösten. Jag ska i alla fall börja med att laga mat, boka tvätt-tid, plocka ihop i hemmet... sen kanske läsa? Har en hög med olästa bra (?!) böcker liggandes som jag verkligen skulle behöva minska på.

Kommentarer
Postat av: Anette

Simon är bitter, han har fixat 200 kronor extra i månaden som ska betalas till skatt. Det är precis de pengarna han nu får tillbaka, minus några 100..

2011-03-23 @ 22:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0