En städares bekännelser (och drömmar)

Det känns faktiskt överraskande bra för att vara onsdag, för att ha arbetat hela dagen, för att ha ont lite överallt och för att jag snart måste lägga mig för att orka upp i morgon kl 04:30. Varför då? Jo, kanske för att jag faktiskt inte har något val om hur jag ska spendera mina dagar utan bara måste göra utan att tänka särskillt mycket. Kanske för att jag nu har gjort över en halv arbetsvecka (helgen närmar sig) och för att det faktiskt känns fantastiskt bra när man städat och gjort fint efter sig en hel dag. Denna veckan har det verkligen SYNTS att jag städat på de ställen jag varit. Om jag hade fotograferat före/efter hade det varit en markant skillnad på respektive fotografi, men känslan är ändå bäst. Kanske inte alla lägger märke till all städning, men några gör, och jag gör. Det kanske är huvudsaken.

När jag kom hem från jobbet mötte jag svärmor i trappen, och fem minuter senare hade jag plockat på mig tre nya fina växter som hon ville bli av med. Nu har jag äntligen ett otdentligt skäl till att slänga ett par gamla, inte allt för fina... (...välskotta) växter. Bättre lycka denna gång! : )

Sen, när jag klev innan för dörrarna till vår lägenhet kände jag doften av maten som Gabe lagat åt oss. Vilken go överraskning! Han är allt bra den där Garbiel <3 <3 <3  : )

Plugga till hösten? Har mina funderingar på vad.. men som det känns nu hade jag hemskt gärna haft ett ordentligt ställe att städa på. Dröm-städjobbet: 7:30-15:30 (Eller varför inte från 8-14 med heltids-lön?!). Kanske två våningar fina kontor (med sladdarna ordentligt upphängda, inte i ett virrvarr på golvet...), kök och toaletter. Fräsha, lättstädade golv, En bra städvagn med alla nödvändiga material och städtillbehör. Egen tvättmaskin, egna moppar och dukar. Ta rast vid 9:30 och 12:30, 30 minuter vadera. Bra skor, gjutna efter mina fötter. Stället ska helst ligga inom 20 minuters färd från hemmet. Personalen på kontoret ska förstås vara skit-trevliga och gott kaffe skall finnas tillgängligt under dagen. Lönen är faktiskt okej som det är, men en tusenlapp extra, eller fem-sex st hade inte suttit fel, jag menar, om jag nu faktiskt håller på att beskriva mitt heltids-dröm-städ-jobb. När jag behöver vikarie hade jag tagit in en vän som jag vet gör det som ska göras, så det inte samlas upp till "hur mycket som helst" att göra när man kommer tillbaka från t ex. semestern. När vi ändå håller på kan jag önska att ett skit-bra träningsställe med body pump och yoga-pass som börjar en kvart efter jag slutat varje dag ska ligga i samma hus som mitt arbete. Och en billig, bra mat butik så man kan handla middag/annat som behövs på vägen hem. Ooohooo! Där snackar vi grejer!

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0