Allt som är vackert är ömtåligt...?

Jag slog på tv:n och såg en man på en äng som sade "allt som är vakert är ömtåligt". Jag började tänka att, ja, så är det nog. Människor som är hårda är oftast inte vackra, (eller?) de är de människor utan ett hårt skal som är vackra. Blommor, glas, vår jord... är ömtåligt och vackert.  Betongblock till hus är inte särskillt vackra enligt mig, medan trähus som stått 100 år är det. En platt-tv kanske inte är vacker, men ömtålig. Eller.. är den vacker? Ett ordentligt snickrat, robust träbord är ju grymt mycket vackrare än något rangligt mer ömtåligt från IKEA... så det stämmer inte alltid. Men det lät bra! Ja, detta kan man, åtminstonne jag,
fundera ett tag på. : )

Början på min målning.


Underbart gott!

Efter mammas besök här på eftermiddagen mår jag bättre! Åt gott och har målat. Smidit planer inför i morgon med vänner. Det känns bra. Även om jag inte orkar allt för mycket så ger förhoppningsvis mina träffar mig mer energi än vad de tar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0