Projekt dygnsvändning startat!

Uuuuha vad trött jag är.

Men det är inte mycket annat att göra än att bita i det sura äpplet och gå upp efter 4 timmars sömn, om jag nu ska få någon räta på mina sovtider. Och det ska jag. För jag ska börja jobba nästa vecka. Eftersom jag kommer börja vid 6 tiden på morgonkvisten duger det inte att vara uppe till 2-3 om nätterna längre.

Idag har jag redan hunnit äta frukost, redigera lite bilder, satt igång två tvätt-maskiner och börjat blogga. Det är bra det. Någonstans lär man börja! Men dessa dagar innan arbetet kör igång så ska jag bara tänka på mig själv och ta det lugnt.. eller ta saker och ting i min egen takt åt minstonne. Det behövs, även om min takt kanske inte alltid är så lugn. Annars kommer jag vara helt jäkla slutkörd tills att höstterminens pluggande startar.
----------
Höstfeelingen smyger sig sakta men säkert på och att säga att jag älskar det är nästan en underdrift. Hösten boostar mig!!! Men får mig även att stanna upp och bli ett med mig själv på ett sätt som verkligen behövs minst en gång om året.

Ibalnd är det kanske inte just lugnet man behöver, utan att sortera sina tankar, göra saker som gör att man laddar batterierna och får energi/inspiration att fortsätta med vardagen. Detta kan göras olika ebroende på individ och tillfälle såklart.

Skönt att man kan stanna upp ibland, och känna efter vad det är man behöver. Just nu behöver jag en promenad (En jäkla massa kaffe skulle underlätta, men det får jag ju inte dricka på grund av magkatarren........) samt två pinnar och lite garn i min hand tillsammans med goa toner från stereon. Detta blir kanon!! :D


Kommentarer
Postat av: Ida

Vart ska du jobba? :)

2011-07-29 @ 12:37:50
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0