När tar maten slut?

Det var varit en jäkla intressant vecka på p3 må jag säga. Tyvärr har jag inte hunnit lyssna överdrivet mycket men det borde kanske finnas på nätet så man kan lyssna igen? Temat är; När tar maten slut? Smarta människor med bra tankar.

Jag lästen kurs på universitetet som heter "hållbar utveckling" vilken handlade bland annat om jorden, dess resurser, vart vi är påväg och vad som kan hända om vi inte gör någonting åt hur vi lever våra liv och vad man kan göra för förändringar. Vilket vi människor verkligen måste göra. Inte sen, inte i morgon, utan NU!

Lättare sagt än gjort, jag vet. Ett litet steg är dock bättre än inget även om det faktiskt behövs göras rätt drastiska förändringar. Jag börjar nu med att äta mer vegetariskt och vegansk mat, så dår jag se vad nästa steg blir.Tycker du/ni till exempel att det låter bra att vi just nu använder ca 3 jordklot fastän vi bara har ett...?
-------
Nu när jag stannat upp lite i vardagen känner jag mig helt jäkla slutkörd. VILA är vad jag behöver känner jag. Åt minstonne lugn, inget stress. Idag ska jag iväg på loppis och strosa sen blir det god mat och film hade jag tänkt. Mmmmm mys. : )

Jag är helt kär i min gamla/nya skolbänk som jag pimpat locket på. Någon hade redan klistrat in en spegel, hur grymt är inte de? :D Idag ska jag fixa något slags papper att ha i bänken, liksom som när man var liten, ni vet?!

Hittade den här underbart vackra boken för en nätt summa på ett antikvariat. Bedårande! <3

Delar av min fönsterbräda. Guuu va jag tycker om mitt rum!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0