Berikat livet med ännu lite mer lycka...

...för jag har installerat min lilla nyinlöpta cd-spelare/radio på fönsterbrdan nu. Kalasskönt med ljud som inte kommer från mina dåliga laptopshögtalare, även om de nya högtalarna inte är de bästa så är det en enormt skön skillnad! Ljud! :D

Den sista tiden har varit underbar då jag haft fina gamla och nya vänner/bekanta omkring mig. Nu är första gången jag är ensam sedan... ja, på en månad kanske? Egen-tid kan vara the shit! Tid ensam med sina tankar, att formulera, vända, vrida, förstå, andas.... Ladda batterierna.

Omvandla intryck till uttryck.


Här i dagarna har jag fått hjälp av Kristian och LM med att bygga ihop min säng och en garderob.(Tack!!!) Även om mitt rum är långt ifrån färdligt så trivs jag riktigt bra och är övertygad om att jag kommer att trivas fantastiskt bra. Det är liksom ett riktigt "Isabell-rum" Med allt vad det kan innebära. Min själ speglar sig och får ro i mitt fantastiskt mysiga rum/projekt/hem.

I onsdags var jag ut med min fina Ida. Vi mötte upp Linnea och Jannika på Sveas senare och självklart blev det en sväng till dubliners till sist. En vän, Emma, som jag känt sedan vi båda var två år gamla, har varit hos mig igår och idag. Fantastiskt att träffa henne nu. Dagarna bestog i stor del av musik, veganmat, filmer, snack om allt mellan himmel och jord (mycket om vår jord faktiskt.) Rättigheter, djur och så förstås barndomsminnen!

Nu tänkte jag ta fram gitarren och öva lite, men ser att klockan är lite väl mycket för det.. får ta fram den lilla fina i morgon bitti istället och öva då. Tanken är att jag ska ta det jäkligt lugnt i morgon på dagen. Kvällen är härligt planerad och på söndag ska jag ut på äventyr med Emma igen :D


Sköt om dig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0