Kasta sig in i, öva, träna, slita....

...är precis hemkommen får första körtillfället (sjunga) sedan i början på juni förra året! Tiden rann iväg alldeles sanslöst snabbt. Men nästa onsdag blire junga igen!

Idag var första dagen på Artisten. Högskolan för scen och musik. En dröm??!!! I morgon börjar vi med en musiklektion på 3 timmar, sen en föreläsning. Fredag består av 4 timmar gitarr-lektion och sedan 3 timmar rytmik. Detta känns verkligen som en dröm. Det är ju sådant jag vill hålla på med! Nu får jag skärpa mig, gå emot mina vårigheter och öva. Öva öva och komfrontera mina rädslor. Släppa loss. Inte tänka. Bara göra. Jag ska klara detta. Om jag nu inte skulle göra det... så har jag åt minstonne försökt.

Igår kl 6 möttes 10 st från min seminariegrupp upp för att ta någon öl på Svea. Så trevligt och roligt! Nu har vi alla splittrats, alla börjar sin inriktning idag, eller i morgon. Kvällen slutade i alla fall runt 00:30 för min del, då hade Linnea, Lisa och jag setat ett bra tag själva och haft det mysigt med ett par varsina öl. På fredag blir det klassfest med samma seminariegrupp, hoppas på en bra uppslutning! : )

Linnea vill få med mig och dansa west coast swing, en dans som har sina rötter i Lindy hop. Ooh, vad roligt det ser ut att vara. Och jag önksar så hårt att jag hade kunnat röra mig så, men inte. Jag vet inte om jag bör utsätta mig för någonting sådant, även om det är en nybörjarkurs. Jag sade ja, idag. Men kanske, kanske får ta tillbaka det... Kanske ska börja på en mer lagom nivå. Snigeldans? En dröm jag har är att mästra stången i pole dance. Stripp-dans?! Ja. Fast, mer rumsrent hade jag tänkt mig. :) Burlesk är jag också fachinerad av, men kanske inte så att jag själv skulle vilja agera i det. Detta är ju inga pardanser direkt. Dans. Det är så fantasktiskt när en människa kan styra sin kropp så pass medvetet. Att ha kontroll över mer eller mindre varenda muskel.

Jag tycker det är dumt gjort av den som konstruerade mig att göra mig lite sävlig och klumpig i rörelserna med en amöbas kordinationsförmåga när jag brinner för just rörliga saker. Jaja, det kanske är en övningssak? Mer eller mindre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0