Kverulanternas drottning...

Jag sitter och försöker få lite pluggning gjort, men det går inget vidare. Det snurrar i huvudet, ögonen hänger inte med, och mellan var och varannan mening varvar jag en snytning med nysningar. Ja- jag är förkyld. Som så många andra i vårt avlånga land. (Har jag läst på facebook, helt fantastisk grej dedär...)

Egentligen hade jag velat ta mig in till stan för att leta lite grejs på loppisar/second hand och lite nyare saker i andra butiker, och träffat mor, syster och Therese, och andra vänner jag inte sett på ett tag. Vad är det för mening med att ha lov när man ska vara sjuk? Ja, det kanske är bra för då missar man ingenting i kursen, alt. på arbetet. men fy, nä, dumt dumt dumt tycker jag.

Helst av allt hade jag stannat uppe i Norr men Gabe var tvungen att åka gem tidigt, alldeles för tidigt enligt mig, för att skaffa litteratur till sin hemtenta eller vad det är. Först blev jag ledsen och lite förbannad, men jaja, ingenting att göra åt. Och med facit i hand kanske det var det bästa med tanke på min dryga förkylning och vädret som vi annars hade behövt ta oss hem i. nästan 100 mil bil i måndags blev det. Inte så jobbigt som man kan tro när man sitter bredvid chauffören och halvsover ; )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0