Hej Tusse!

Tack alla som varit med på ett eller annat sätt att förgylla min dag. Jag är så tacksam för alla gratulationer via telefon, sms och facebook. Och IRL såklart. <3 <3 <3 Om inte annars så är det dagar som dessa som jag känner mig tacksam och lyckligt lottad över den familj och de vänner som jag har.

När jag vaknade var min bror och Sofie i full gång med att fixa en god frukost åt mig, och oss alla så klart. Och så fick jag paket. Tusse är min nya lilla katt nu när jag inte kan ha en egen mer levande i hemmet. : )

Vart kom namnet Tusse ifrån?
Kanske kom namnet flygande till mig därför att katten i huset där vi bor heter Tussie, som låter liknande, eller för att jag hört någon gång att Farmor haft en katt som hette så? Annars är jag inget "big fan" av liknande namn på mina egna levande djur som jag har haft glädjen att få ha hos mig. Det kanske är här jag ska säga att jag haft en 5-kilos kanin som hette Busan? Fyndigt, verkligen. ;) Namnen på mina andra djur drar vi inte upp vid detta tillfället tycker jag. Om jag börjar nysta i det tappar jag troligtvis tråden helt!

Dagen har betstått av många skratt. Spel och god mat. Film och vila. Promenad. Och lite plugg, men inte så mycket av den sistnämnda varan. Får ta tag i det nu igen de kommande dagarna.


Så fint här omkring. "klumpen" till höger i bild är en massa kor. Håller värmen tillsammans, eller käkar de? Eller möjligtvis både ock? : )


Nu ska jag lyssna på ljudbok tills jag somnar. Skönt. Sköt om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0