Uttryck

Jag har svårt för att uttrycka mig verbalt, riktigt svårt. Bara vid tanken på att jag ens ska försöka så virrar orden, känslorna och tankarna ihop sig till någonting kletigt som inte vill ut. Möjligtvis pressas fragment av något som en gång var helt inuti mig ut genom munnen, i en inte allt för förståelig och/eller rättvisande mening.

Att prata är faktiskt inte helt min grej. Det sorgliga är att även om det finns så många andra fina sätt att uttrycka sig på (t ex ljud, olika former av bild, icke formell text och handlingar), så är de det sagda ordet som verkar betyda mest, och som man oturligt nog (för min del) behöver mest vid viktiga kontakter och i andra mer eller mindre nära relationer.

Ungefär så som bilden visar skulle jag vilja säga att jag har känt ett bra tag för mångt och mycket. Dock är jag oerhört tacksam över en hel del. Inte minst över mina underbara vänner och min älskade familj! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0