Mycket som hänt under året

Verkligen! Många stora beslut som tagit väldigt mycket kraft. Bland annat så hoppade jag av lärarlinjen, och påbörjade utbildningen som gör att jag förhoppningsvis ska kunna kalla mig vårdadministratör inom två år.

Jag har jobbat några månader och varit ledig en härlig sommar. Rätt mycket sjukhus har det blivit ... . Två flyttar har jag hunnit med och jag bor nu ensam för första gången i mitt liv. Jag har lämnat någon, jag har träffat någon.

Några saker jag hade velat haft mer av är tid med vänner (nästintill inget vän-träffande under hösten), pengar, eget tryggt boende där jag kan känna hig hemma, på riktigt. Vill ha alla mina saker samlade på ett ställe, just nu är de på fyra olika ställen. Självdiciplin och acceptans hade inte heller skadat om jag hade några portioner extra av.

Några saker jag hade velat haft mindre av är sjukdomskänslor, sjukdagar, sjukhusvistelser och läkarbesök. Pengaproblem (sammanlagt fyra månader utan inkomst skulle nog kunna krossa vilken ekonomi som helst), avbokningar, stress, stress och stress.

Det är några veckor kvar på detta året, och de ska jag försöka ta tillvara på så gott jag bara kan. Nu i helgen blir det tenta-plugg inför den sista tentan för den här terminen (som vi ska ha nu på måndag). Sen har jag lov och då ska jag försöka att bara ha det bra tillsammans med mina vänner och min familj <3.

Ja men då ska jag fortsätta plugga då!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0