Tanken var ju...

...att jag skulle befinna mig i Göteborg nu. Fixa tvättid (helst tvbätta), plugga (med rätt böcker framför mig), möjligtvis fixa fram lite vantar och sådant bra att ha till vintern. Panta burkar som står i vägen hemma i hallen... dammsuga... Ja göra sånadära "måsten", nu när jag endå hade en ledig dag.

Men, nu är det magen som krånglar, igen. Blir jag förvånad? Nej. Hade inte kunna åkt tåg när det är såhär, så blev kvar. Känns som allt bara skiter sig och till råga på allt, eller på grund av, att jag inte har någon självdiciplin direkt när det gäller vissa saker så har jag ap-mycket att göra med skolan nu också. Det känns näst intill övermäktigt men jag ska göra mitt bästa.

En trevlig sak är i alla fall att solen skiner in genom fönstren här i Falköping, och på andra sidan rutan är det snö! I love it!! Det fina var att jag tänkte att det måste ha snöat i natt, bara sådär, innan jag gick upp vid 6 tiden för att göra ordning mig... men eftersom jag hade ont gick jag och lade mig utan att titta ut. Så det var inte förrän John öppnade dörren och sade "det har snöat i natt!" som jag fick det bekräftat. Vinter, vinter.

Tydligen snöade det i natt när (troligt) majoriteten av sveriges befolkbning sov.
(I detta huset sov vi i alla fall!)

Sen beror det helt klart på vart och hur man bor, hur mycket nöje man får ut av vintern. Den kan rent utav vara ett helvete, som de första två åren då jag bodde i Göteborg. Jag förstår att Göteborgare inte alltid har något vidare gott öga till vintern, men om man bor så att man kan göra det bästa av den, och gör det, så är det underbart härligt! Nackdelar också såklart, som med allt men, Isa like!

Kommentarer
Postat av: Ida

WHAT? Snö där? Här är det fortfarande inge snö... Fast som sagt, här är det bara ett helvete med bil och snö ;)

2011-12-05 @ 21:30:45
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0