En rastlös inne-så-frö-titta-på-film-dag?

Jamen då tar jag bussen till IKEA och köper tyg så jag kan sy en värmekudde, sen tar jag en tipp till bibblan och  panduro och köper lack och.... också... åsså.... nä.

Jag går sakta mellan köket och rummet, hämtar ett gammalt vattenglas, går sakta tillbaka till köket, fyller glaset med vatten, stoppar en smärtstillande tablett i munnen och sköljer ner den med vattnet. Sen går jag, sakta, in till vardagsrummet igen, lägger mig, försiktigt, på soffan och försöker dra upp benen utan att orsaka allt för mycket smärta. Jaja, man kan inte göra allt man önskar sig här i livet.

Även om jag känner mig helt otroligt rastlös så känns det mycket bättre, och jag blir gladare för varje morgon jag vaknar nu, över att kunna röra mig mer "som vanligt". Jag har faktiskt till och med sått lite frön idag, spännande nu och se om de klarar sig! Första gången jag försöker mig på någonting sånthär på egen hand. Som tur är har jag en svärmor en trappa ner som är grym på sånt här, som jag kan fråga om råd. : )

Jag försöker mig på att så : )

Trallalaaaa... spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0