Jag har faktiskt börjat!

Morgonen har bestått av läsing. Mycket intressant läsning. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite stressad för all läsning som ligger framför mig. Samtigt vet jag att det inte är några problem, bara jag strukturerar och delar in tiden bra. Tid för läsning, tid för annat.

Igår efetrmiddag tog Gabe och jag en promenad till vårt blivande boende. Grymt härligt väder, precis som jag vill att det ska vara!

Vill påpeka att det är min egestickade mössa jag har på mig!

Det kommer bli så bra, det är så fint!


Efter seminariet igår så åkte jag hem. Bäddade in mig i en filt, värmekudde på fötterna och kaffe vid min sida, så var det bara att titta på två streamade föreläsningar. Tänk vad bortskämd man kan vara, teknikens under!

När det var paus passade jag på att baka kärleksmums, snoddas, mockarutor... kärt barn har många naman ; )

Nu är det dags att läsa lite till. Sen ska jag ta mig till min första dag på min VFU-plats. (VFU=Verksamhetsförlagd Utbildning. Som praktik.) Först information med handledare och andra kontaktpersoner. Spännande!

Men sen återgår vi till HFU (Högskoleförlagd utbildning) någon vecka innan den riktiga VFU peridoen drar igång.

Tänk, jag har börjat resan mot att bli lärare!
Undrar när det ska sjunka in ordentligt ; )


Kommentarer
Postat av: Roxanne

Mmm, det där skall jag baka idag. Min favvo :-)



Vad fin Gabbie är i kort hår, hälsa grabben! Var längesen man såg er. Tråkigt!!



Ja, nu finns några av mina tavlor på bloggen, om du inte redan har sett ;-)

2010-09-23 @ 14:35:04
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Gabe

Vad gott det ska bli med kärleksmums när jag kommer hem nu och pluggat en hel söndag!

2010-09-26 @ 16:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0