Full rulle!

Dagarna rinner iväg och även om tankarna landat vid bloggen då och då så har jag inte tagit mig tid till att sitta och skriva. Istället har jag varit i skolan på min första föreläsning. Avprickning, nollning, läst inför mitt första seminarium. Haft tjejmiddag med nya vänner, Druckit öl, fått och tagit reda på information om min utbildning och skolan... and so on.

Fullt upp!

Första dagen hittade vi, 5 härliga tjejer varandra och vi har hängt ihop så mycket det bara går. Vi har olika inriktningar så kommer intre läsa mycket tillsammans men man kan ju ses i alla fall! Underbart härliga tjejer.

Nollningsaktiviteterna har varit härliga hittintills. Lekar, tävlingar, pub-runda.... nästa grej jag blir med på är la en provsittning. Kan ju vara bra att veta hur de går till : )

I går kom Linda-Marie och Heidi hit. På några få minuter plockade vi ihop råvaror på konsum för att sedan gå hem och laga ihop en riktigt god middag. Några glas vin och spel senare cyklade LM hem, Men Heidi och jag blev sittande till... runt 02:30. JÄTEmysig kväll. Nästa gång får alla tjejer vara med!

Borde läsa. Jag har kommit på att sängen inte är den ultimata plugg-platsen för mig. Jag somnar av! Får ta bort min lilla dator när det är läs-dags och lägga dit bok, block och penna istället. Kaffe kanske också är en bra idé?!

I dag, efter frukost och en timmes läsning (med paus) så gick Gabriel och jag till huset. Full rulle där! Och himla fint blir det. Nu är köket ditsatt och i nästa vecka får vi gå upp och städa om vi vill. Fint.

Så värst kreativ har jag inte hunnit vara dessa dagar. Lite stickning på ett par pulsvärmare, men inte mer. Ingen träning heller, men jag har bokat ett PodyPump pass till imorgon kväll.

Jag har inte varit så nervös inför allt detta nya, och det verkar som jag inte behövt vara det heller, hittills. GU verkar vara ett kanonuniversitet och första kursen, LAU110, toppenbra. Och om några veckor drar jag ut på VFU (verksamhetsförlagd utbildning).

Det erbjuds riktigt bra med hjälp både om hur universitetet fungerar, hur man skriver ihop hemtentor/arbeten och letar upp artiklar mm.... och jag är glad att Gabe har pluggat så mycket och är så DUKTIG och villig att hjälpa mig om jag undrar över något. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0