Lights in Isabells life

Idag har jag hunnit arbeta och storhandla, samt göra mig en kaffe-latte. När jag bloggat klart ska jag sortera mina kläder, så får vi se vad jag hittar på sedan.
Jag var lite nervös inför dagens arbete eftersom jag aldrig varit med på en vigsel förut, och det är en så pass stor dag i brudparets liv att jag inte vill göra något fel.. men det gick bra! : )


Igår kväll var G och jag till Alingsås för att se Lights in Alingsås. Det är flera kända ljusdesigners från hela världen som gör en varsin ljus-konstallation, visas hela oktober.

Möjligtvis hade jag för höga förväntningar efetrsom jag inte alls blev imponerad av de första tre ljusskapelserna jag såg. Snarare tänkte jag "är det det här?! Verkligen? De hade tamej f*n jag kunna gjort bättre...."

Detta var en designers verk. Imponerande?

Men sedan började det ordna upp sig, och den sista konstallationen som vi såg var grym. Imponerade på mig i alla fall. Mer i stilen vad jag hade tänkt mig. Ljuset över vattnet fejdade ut i olika färger och träden upplystes om vartannat i en grymt skön takt. Inte för snabbt, inte för förutseende, inte för rörigt, utan... perfekt enligt mig!


På vägen hem lekte jag med kameran, och ljuset från bilarna framför. Lättroad? : )

"Neon-café"

Innan hemfärd körde vi förbi Magnus och Josephine för att G skulle fixa någor med datorn. Mikael och Noah var där så jag passade på att roa mig med Noah ett tag. Härlig grabb!





Kommentarer
Postat av: Bellatrixofix

Hej gumman!

Jag pratade just med r om att vi måste åka till alingsås och se på ",ljuset",knaske vi åker dit i veckan för en promenad. jag fick ju se lite nu iallafall genom dina bilder. Längtar efter dig gumman, det känns tomt när vi inte hörs på länge. det är svårt att få tag på dig nu. hoppas iallafall att du mår bra och önskar dig en trevlig vecka. kan vi ses på torsdag?

hälsa g så gott så hoppas jag att vi hörs snart.

puss mamma. ps. fina bilder!!!

2010-10-24 @ 21:10:17
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/
Postat av: Bellatrixofix

Hej gumman!

Jag pratade just med r om att vi måste åka till alingsås och se på ",ljuset",knaske vi åker dit i veckan för en promenad. jag fick ju se lite nu iallafall genom dina bilder. Längtar efter dig gumman, det känns tomt när vi inte hörs på länge. det är svårt att få tag på dig nu. hoppas iallafall att du mår bra och önskar dig en trevlig vecka. kan vi ses på torsdag?

hälsa g så gott så hoppas jag att vi hörs snart.

puss mamma. ps. fina bilder!!!

2010-10-24 @ 21:11:10
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0