Sjöfart och äpplen, sen får vi se!

Idag tog jag och Gabe oss till Sjöfartsmuseet, har faktiskt inte varit där förut. Meningen var att vi skulle gå En guidad vandring längs kanjen. De skulle berätta om smuggel och annat spännande, men den sista biljetten blev såld alldeles precis innan vi kom fram.

Men vi sörjde inte för det utan gick in på museet istället vilket var rätt så trevligt. Vid akvarierna rös jag från topp till tå, hela tiden vi var där inne. Ovanlig känsla! Jag gillar inte hav och dess djur övermycket kan jag säga, men det är fachinderande! Otroligt!



Eftersom jag tovar endel, så tyckte jag att det var rätt fräckt att de använt ull till elden på skeppet här ovan. Såg ju riktigt bra ut!
Vi åt chinabuffe' innan vi tog vagnen till Josephine och Magnus. De har precis flyttat in i huset och det är så fint!

Jag fick med mig äpplen från trädgården hem.


Nu har jag bakat en förhoppningsvis god äppelpaj, och snart kommer Pillo förbi
så får vi se vad kvällen bjuder på.




Kommentarer
Postat av: Roxanne

Wow, vad fint :-D

2010-10-03 @ 17:04:07
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Lynn

Modig du! Som vågar så ansikte mot ansikte med din rädsla på det sättet! :) De där små maneterna var hemskt söta!

2010-10-06 @ 23:18:40
URL: http://lynnsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0