Lyckligt lottade mig!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, och det har jag fått höra.. ; ) Men, jag har haft så mycket i tankarna och att göra. Roliga saker. Kursen som vi nu läser på universitetet har riktigt intressant litteratur. Flytten är i det närmaste avklarad. (ska städa gamla lägenheten och fixa och dona med små detaljer på det nya placet.)

I tordags kom mamma och reine på besök. Det serverades vitlöksbröd och grekisk sallad. Jag och G fick en fin vit kaktus och en ur-gullig tomte av Reine!

Fredag. Efter allt som hade med utbildningen att göra gick jag hem och klippte mig själv samt färgade håret på en timma. Sedan mötte jag upp Linnea och vi tog oss tillsammans till Sofie för seminarriegruppsfest! Mycket trevligt med film-charader och snack. Vissa av oss, de jag tidigare nämnt och Louise tog oss till Nefertiti för lite dans och snack. Efter lite käk så var klockan mycket men jag och Linnea bestämde oss för att gå hem. 05:30 var jag hemma, somnade bums.


Löradg. Jag klev upp innan 10 för att baka scones till mig och Gabe. Sedag gick jag till ica för att köpa ingredienser till ett lusse-bak. Kl 13:30 kom L-M och vi började laga mat till oss och de andra tjejerna som skulle komma för en eftermiddag fylld med pyssel. Och pyssel blev det! Bakande, stickande och snackande. Lovely! Strax innan 9 gick de och Gabe kom hem.


Söndag. Ställde veckarklockan på 8 men sov till strax efter 10. behövde nog sömnen. Kl 10:30 gick vi ner en trappa och käkade brunch hos Magnus och Josephine med anledning av fars dag. Himla gott och trevligt! Sedan har jag hunnit vara till IKEA för att köpa oss en kastrull, spets och kuddar.

 

Vilka underbara vännner jag har! Och familj! Och Gabriel!

Jag älskar huset, och jag kan säga att det är första gången sedan jag flyttat till Gbg som jag känner mig riktigt hemma. Tack, tack, tack! <3


Kommentarer
Postat av: Mallan din bästis:)

Vad bra att du trivs i nya huset!jag vill se massa bilder!!!!! love you. puss

2010-11-15 @ 17:53:53
Postat av: Louise

Tack för i helgen! :)

Det var verkligen jättemysigt!

2010-11-19 @ 17:49:09
Postat av: Gabe

Vad bra att du trivs. :) Bara upp med saker på väggarna, en fiiint matsalsbord och någon matta på rätt plats och så är det toppen. :)

2010-11-25 @ 22:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0