valborg, val val val, välja!

Valborg. Sista april. Första året i hela mitt liv som jag inte hade någonting planerat denna dag. Efter handlande på ica, så hörde vi av oss till Therese och Oscar som senare kom över på middag hos oss.

Vi kunde sitta ute på den inglasade balkongen med ett par värmeljus. Trevligt! Efer ett par timmar drog vi vidare hem till dem för ett par drinkar och frågespel. Sen hemgång, och läggdags. Inga fyrvärkerier, ingen eld. Nästa år, ja, då ska det kännas som valborg!

Ringde även farmor och grattade henne på namnsdagen. Sen kom jag på att hon hade namnsdagen 1 maj men det är ok. Trevligt att talas vid iaf, det händer allt för sällan!
Ringde även far min och Opa. ville ringa "hela världen", men maten skulle ju lagas också =P
 
Vi fick fina blommor av Therese och Oskar, som även luktade gott. Jag var tydligen så tankspridd när jag fick dem på kvällen, att jag inte förrns på morgonen efter märkte att jag glömt ha vatten i vasen =P haha!

På lördagen unnade vi oss rätt lång sovmorgon, till strax innan 10. Upp, käka god frukost. Sen iväg på Vikingamarknad. Therese och Oska var med. Fint, men det blåste iskalla vindar, och converseskor var inte det bästa att ha på fötterna i det upptrampade gärset som mer liknade lera än gräs iofs. : )

Endel fint att titta på. Det enda som inhandlades var någta fina pärlor som Therese hittade.
Turen avslutades med Mat/fika på Ikea bäckebol.
--------------
På kvällen kom kära syster på besök med sin goa pojkvän. Vi lagade matlådor och spelade settlers still det var läggdags för Gabreil och även mig....
  
-------------
Än så länge har denna dagen varit riktigt slö. Stickat, lyssnat på ludbok, sotretat dukar/gardiner... och tänkt på saker jag vill göra men inte "orkar". typ; ut och gå, picknick, fotografera, rita, spela spel, sätta sig på ett fikl opch tjöta, designa min blogg, sätta potatis, gå till biblioteket och ta reda på en massa roligt.... on and on and on...

tyvärr har jag en känsla av att ingenting spelar någon roll i alla fall".... och det är då, jag vet, som jag bara ska göra utan att tänka och känna efter så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0