"ryck inte upp det brundjur som vilar"

kan du gissa vad det är för mening med andra ord? "väck inte den björn som sover"
Asgrymt bra ju! ...och jag kan flera. Haha!

Nu har Gabe och jag provat en ny pizzeria, gångavstånd från oss. Det hände rinte så ofta att vi käkar ute, men när vi väl gör det så är det ofta på Deniz pizzeria annars, om det nu ska vara pizza. Men jag undrar om  inte detta stället var ett snäpp vassare på pizzor och framför allt salladen var grymt god!

Köpte ett halsband idag. Eller en medaljong, som jag knöt ihop ett läderdband till och hängde på. Tyckte "fånga dagen" passade till mig just nu.
  
Hansbandet med kuppjärken (spndel på dalmål) och stjärnan har jag haft i stort sätt dygnet runt i ca 5 år nu. Var riktigt rädd för spindlar förr, och känner fortfarande obehag när jag ser en, men det är inte alls lika farligt. Halsbandet symboliserar att jag kan överkomma mina rädslor om jag komfronterar dem. 

Eftersom jag har 10 "hål i öronen" så är det bra med sånna här små pluttar till örhängen, som jag köpte idag. På något konstigt vis har de små örhängen en tendens att försvinna från sin plats.... hm, undrar varför?  
 

Nu? Jag är sugen på att teckna lite. Sen blir det förhoppningsvis film med Gabe. Sherlock Holmes, kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0