kärlek, decoupage och stickande...

...kan jag säga att denna dagen bestått av, förutom jobb. Och i kväll blir det tv-mys. Familjen annorlunda samt seriestart av saltön. Får se hur länge Gabe orkar sitta med, men lite kan han plågas för min skull tycker jag =P
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag började sticka på ett par nya pulsvärmare idag som jag lovat göra.
Ungefär så långt som första bilden visar kom jag på 1 tim 40 min. Inkl trä pärlor på garnet.
Så långt som andra bilden visar kom jag på 3 tim 5 min.

Jag skriver upp tiden varje gång jag stickar på detta paret, bara för att få en bild av hur lång tid det egentligen tar för mig att sticka klart ett par.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För ca 2 veckor sedan började jag tova armband, med inspiration från svärmor : )
Det som bilden visar är min favorit än så länge, som jag kommer att behålla själv.  '

Bilden återger färgerna lite dåligt. Men det är förbaskat svårt att fota med en liten kamera i dåligt ljus.
Armbandet är helt svart med vita ditaljer.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag köpte runda askar billigt på lagerhaus idag. Tänkte göra dem lite egna med
decoupage. (ett slags lim/lack)
Än så länga har jag hunnit göra en. Roligt! Användbart! Iaf om man har så mycket
småpyssel som jag har ; )


1) Skrev ut bilder                                          2) kartongerna

3) Locket, bilder på mig & Gabe!                4) Tadaaa!! Bara att fylla med... nåt.

Kommentarer
Postat av: MariaTheresia

Hejsan syster! Jättefin blogg har du gjort! Och bara bra grejer = ingen kritik! Mamma och jag läste den nyss och båda tycker det är jätte bra =)



Så söt är du systrami! Puss

2010-03-08 @ 20:12:28
Postat av: Bellatrixofix

Tack fina syster, det värmer! Forträtt gärna följa mina dagar här : ) Puss och kram

2010-03-08 @ 22:17:44
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad bra bloggen blev!! Det kommer bli riktigt bra det här känner jag :D

Så kan man hålla lite mer koll på vad du pysslar med på dagarna också, trevligt!!

Tack för helgen, det var hur bra som helst! Vi ses snart igen :)

Puss o kram

2010-03-08 @ 22:28:45
URL: http://lillasysterdyster.blogg.se/
Postat av: Bellatrixofix

Tack Lisa! Jag tror också detta blir bra. :D Och tack själv för helgen! KRAM

2010-03-09 @ 11:00:34
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/
Postat av: Jenny Aurora

Yeah! Jag diggar som fan, heja på Bella! <3

2010-03-09 @ 13:12:16
Postat av: Bellatrixofix

Tack Jenny! <3

2010-03-10 @ 15:53:57
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0