Framtidstro och måsarnas skri

Helt j*kla underbart att vakna upp till ljudet av fiskåsarna. Här vet jag att många protesterar, men jag bara älskar ljudet. Uppvuxen med det då de små ilskna liven bodde vid Hammardammen utanför mitt barndomshus.
Trygghet, vårvärme, lycka... Lovely! (Till de fick ägg/ungar och attakerade allt och alla, men de är en annan historia.)

Bara kaffedoften från bryggren som jag inte har som fattas. Och möjligen lite sol. Men jag anar att det blir en bra dag trots avsaknaden av kaffe, luktsinne, och... och... och... ... ... ja.
Det gäller att se till det man har, inte det man saknar!
 
Måste berätta. När jag tog denna bilden med min lilla kamera för ett par år sedan satt jag på ramberget i några timmar för att  försöka fånga en bild på en mås.
Verkade stört omöjligt!
Jag gav upp, trots att de flög framför mig fick jag inte fast dem. Men när jag reste mig upp för att gå, kom det en mås och cirkulerade runt mig, rätt nära, så jag fick några bra bilder med min lilla, rätt dåliga, men älskade kamera. Snacka om grymt!

Kommentarer
Postat av: Gabe

Tålamod är en dygd älskling. :)

2010-03-30 @ 07:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0