The Devils Mistress

En serie i två delar. Riktigt bra. Gillar sättet de filmat på, och känslan i den. Lite liknande The Tudors, lite lite i alla fall.

Det fick mig att tänka på serien Carnivale. Första säsongen är grymt bra! 2:a håller inte måttet om man jämför men första, men helt klart sevärd i alla fall!

Om vi nu ska snacka serier så är det några styckna som har satt spår hos mig på ett eller annat vis. Bl a Carlifonications, weeds, L word, Friends, samt en som jag mest av allt ville nämna men tyvärr har jag lyckats förtränga namnet på den. Daisy någonting, kanske?

Handlar om en kille som, var gång han nuddar en annan människa, dödar den. Om han nuddar den människan en gång till så får den livet tillbaka. Men om han då nuddar samma person en tredje gång så dör den oåterkallerligt. Killen i fråga äger ett paj-ställe. Bakar pajer, och blir förälskad i en tjej vilket som ni förstår kan ställa till med problem. Hm, Den är i alla fall riktigt mysig! Kanske inte låter så, men jag gillade den skarpt. Känner du igen den?

Svenska serier? Vet inte. Sally är ju underbar.

Det finns säkert fler serier som jag borde nämna, men man kan inte komma ihåg allt på en gång?!

Tyvärr är jag sådan i perioder att jag även fastnar för serier som jag verkligen inte borde ödsla min tid på. t ex days of our lives. Sunset beach.... hur orkade jag? Ja, det är klart. När man är yngre har man oftast rätt mycket fritid att slå ihjäl ; )

Annars gillar jag mycket vetenskapliga serier/program. Samt konst/språk/kulturinriktade serier/program. Blev mer förut av den varan, eftersom jag numer nästintill aldrig kollar på tv.

Det finns så mycket att se och uppleva så, vad ska man välja?!

Vädret är alldeles perfekt idag. Mulet. Inte för varmt, inte för kallt. Frisk luft. Inget regn. (just nu i alla fall) 


Kommentarer
Postat av: Anette

Pushing Daisies heter den, helt underbar som sagt! :)

2010-07-30 @ 18:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0