Jag var smart, tyckte jag...

Jag var smart, tyckte jag, och gick ut på fredag istället för lördag eftersom jag skulle jobba söndag morgon. Och för en gångs skull var jag grymt sugen på utgång också. Händer inte ofta längre.

Men någonstans gick någonting snett, och även om jag hade en riktigt trevlig kväll först med Gabe, Pillo och "piloten" och sedan med Ida och gänget på rockbaren, så har jag varit mer eller mindre död tills nyligen.

Hela lördagen sov jag bort, och jag minns faktiskt inte när jag gjorde någonting liknande sist. Nu på kvällen har jag fått i mig mitt första mål mat.

Förr klarade jag, man, vi, alla? ..av dessa vilda och mer eller mindre blöta kvällar utan att behöva en vecka för återhämtning. Jaja. Det är bara att acceptera att kroppen, och allt annat med ens varande, ständigt ändras.

"Här nere bland vänner får jag tillbaka allt mitt mod.
Blir bjuden på ett glas som värmer upp mitt blod.
Och jag blir som en tiger jag ryter och lider.
Jag får mod och kraft som jag aldrig haft.
Jag träffar en kvinna en riktig grevinna.
Hon är skön som en älva när vi dansar för oss själva.
Sen dricker vi tillsammans med systrar och bröder.
Vi super i kapp untils våra hjärnor blöder.
Och natten far förbi rakt in i en mur. Och sen tar det slut...


Alkohol."
Lars Demian.

På mitt wierda vis tyckte jag att detta passar in.

Jao, idag har jag jobbat några timmar. Gick över förväntan. : )

Sen handlade G och jag hem saker till en god middag och lite basvaror som alltid behövs hemma. Skönt, då slipper jag släpa hem det imorgon!

Vad fan har hänt mer? Inte så mycket. Plockat, sorterat kläder, börjat sticka på en ny mössa... nu fattas det bara att jag skriver att jag tappat bort mina glasögon, lyssnade på p1 hela dagen, löste korsord och skvallrade med min kompis Gertrud för att jag ska låta som en tant... men, si de gjorde jag inte. Men nära inpå! ; )

Har bokat träning till i morgon, och vi ska säga upp lägenheten. Innan dess blir det en synunderökning så jag får mig ett par nya glasögon. Fyyy vad skönt det skulle vara att få se ordenligt! 

Nu? Riktigt sugen på bra musik. Bara lyssna. Men vart ska jag börja? Horror pops kanske. Eller Doro. Eller pain of salvation? Eller Elvis? eller.. vi får se.

Jag vill avsluta med att säga att jag har en klok sambo som alltid vet bäst när det gäller tider för hemgång för min del. Ska försöka lyssna mer på honom <3 : )



Kommentarer
Postat av: Karrow

Svar:

Sorry för sent svar, har haft fullt upp! :O Ja, kommentarerna visas efter att jag godkänt dom (eller har svarat ;))

Min kurslitteratur kom för några dagar sedan också, eller tre av böckerna. Några hade min sambo, två får man av lärarförbundet och resten laddas ned. De verkade rätt intressanta också och det var lite kul att bläddra igenom dom, ja! :)

Jag vet inte exakt, men det stod gitarr- och klaviaturinstrumentlitteratur på litteraturlistan, så jag utgick från att det bara var dom. Är väl lättare att välja gitarr på ett sätt en att släpa med sig ett piano, haha. ;) Jag väljer nog gitarr också, det har jag spelat i några år (även om jag kanske inte är jättebra på det så kan jag läsa noter och så så det löser sig!). :) Punkband? Gött! Jag spelade i ett jag med för några år sedan – Filthy Bärtil hette vi men vi upplöstes snabbt efter vår start. Synd, det var skoj att spela tillsammans med andra och inte sitta hemma och plinka lite själv. :)

2010-08-31 @ 17:02:37
URL: http://captainkarrow.se/
Postat av: Karrow

Hur tyckte du att det var på uppropet och igår? :)

Själv tyckte jag att det var supernervöst på uppropet och fick bara pratat med en enda..som skulle bli förskolelärare också men dock inte samma inriktning som dig och mig.

Det blir väl lite bättre att prata med folk och kanske folk som har valt samma som oss så fort vi vet våra grupper. :)

2010-09-03 @ 09:32:07
URL: http://captainkarrow.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0