Gamla ting får nytt liv

"True blood" Titta för att titta. Jag kom av mig efter första säsongen, inne på andra nu.

Syster vampyr och syster häxa, Isa och Thea. (och ja, jag längtar efter mina tänder....)

Gammelmormors  fina kopp, och gammlefarmors snappsglas.
Alltid lika härliga att dricka ur hos mor min!

Jag tycker om gamla ting. Tycker om att se dem få nytt liv, bli använda. Och extra speciellt är det ju om man vet lite om koppen, bordet, tavlan, lampan... eller vad det nu kan vara.

Muggen är större än vad den ser ut att vara! : )
I lördags var Gabe och jag till huset och tittade. Det blir underbart fint.

Jag hitatde en gammal lampa som hängde i vårt blivande sovrum, som ingen annan än jag tyckte var fin. Eller kunde/kan bli fin!

Jag tänker måla den svart, hänga dit kristallprismor (eller glas...: ) ) som är gemonskinliga ist för de brunfärgade... och klä om skärmarna så de blir vita. Innan vi flyttar in ska det vara gjort, hade jag tänkt mig.


Känner att det kanske blivit mycket klagande på trötthet och annat här på sistonne?
Kan säga att jag fortfatande absolut inte känner mig på topp,
men livet går vidare och snart kanske det går opp?!! : )


Kommentarer
Postat av: Gabe

Pratade med min kollega som gjort många lampskärmar. Det ska tydligen inte vara så svårt! :)

2010-08-16 @ 19:36:17
Postat av: Sofie

ååhnejnejnej den är skitfin som den är. liknade jag har hemma fast min skulle faktiskt behöva ett lyft dock men jag gillar orginal :-D Tjoho

2010-08-22 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0