Sagovärld!

Efter arbetet i Allhelgonakyrkan och på banverket (heter det så numer?) Så gick jag till Inex för att köpa papper i A2 format. Mamma har beställt en tavla av mig.

I stort sätt hela eftermiddagen har gått till att måla, förutom ett avsnitt av "how I met your moter" med Gabriel, men ännu är inte bilden klar. Bakgrund och smådetaljer ska dit.


Att måla någotning sånthär får mig alltid att vilja skriva barnböcker.
Och illustrera bilder till, såklart.


Appropå A-erien, när vi talar om papper, så kunde jag måtten på formaten (A1. A2, A3 osv... gick kurser i grafisk design) utantill en gång i tiden, alldeles lägligt. För vi hade nämligen matteprov i samma veva och en av uppgifterna var att räkna ut måtten på A-serien.

Eftersom jag var/är kass på matematik så var det till stor hjälp och jag fick VG på det provet. Mitt första VG när det gäller matematik, och antagligen mitt sista? : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0