Händelserik och givande helg, mer sånt!

Jag måste säga att jag varit grymt trött idag, men det var det helt klart värt!

I går stack Mikaela och jag till järntorget vid 14 tiden  för att möta upp en mycket trevlig man called Mackan. Vi skulle till kellys, hade vi tänkt, men det var ju så klart stängt. Vi gick runt i Gbg ca 1 timme innan vi bestämde oss för ett pizzaställe vid domkyrkan. Ett undangömt, ljust och rymligt ställe med riktigt goda pizzor.

Efter maten ville vi göra nåt mer, färga håret? Ja! Vi tåg ettans vagn hem till mig och började färga. Jag fick blondt/orange underhår. Mickis fick blonda slingor och Mackan blev helt blondie. Så klart att vi lära lyssna på lite blondie medan vi åt efterätten bestående av tofuglass och varma bär. =)

med våra nyblonderade frissyrer stack vi till kellys, tänkte vi, men de var proppfullt så det blev kings head. inte dåligt det heller! En öl blev till två, tre och.... 6 styckna och en heltrevlig kväll. Mackans man Carl-Johan var också med. underbart kul kväll!

Ja, jag kom hem sent. I alla fall för att vara en söndag. ca 3 timmars sömn, inget jag gjort på LÄNGE, om ens någonsin? (när jag ska upp dagen efter)
 
------------------------------------------------------------
Efter att Lisa och jag skillts åt i lördags så lagade Gabe och jag köttfärssås och åt. Sen åkte vi hem till Therese och Oskar på fika. Fick träffa min gudson Loke också, som hade varit ute på farliga äventur i skogen. Skönt att han var hemma! <3

Väl hemma igen hällde jag upp ett glas vin, tände ljus på köksbordet och satte mig ner för att skriva. Det blev två brev till vänner, och ett kort till min älskade Opa, morfar.
------------------------------------------------------------
Och idag då? Måndag? Jo, jag gick upp som vanligt och arbetade. Skillnaden var att när jag kom hem så lade jag mig för att sova ett par timmar till. Sen har jag varit rätt seg, men städat. Det behövdes verkligen eftersom jag hittat på så mycket annat roligt denna helgen så jag knapt har varit hemma alls. Lovely!
------------------------------------------------------------
En sväng på stan har jag också hunnit med idag.

Nu sitter jag med hårfärg i håret. Ska skölja ur färgen när jag skrivit klart här. Sen föna håret och se resultatet. Detta kan bli precis hur som helst, men jag hoppas förstås att det blir bra!!!


Kommentarer
Postat av: Gabe

Låter som om varje helg borde vara såhär för dig! :D

2010-04-26 @ 21:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0